کتابخانه آیت اله جمی

کتابخانه روستای عالی حسینی

کتابخانه آیت اله جمی

کتابخانه روستای عالی حسینی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

اهمیت اربعین از کجاست؟ صرف اینکه چهل روز از شهادت شهید می گذرد چه خصوصیتی دارد؟ اربعین خصوصیتش به خاطر این است که در اربعین حسینی یاد شهادت امام حسین(ع) زنده شد و این چیز بسیار مهمی است. اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتفاق می افتاد یعنی حسین بن علی(ع) و بقیة شهیدان در کربلا شهید می شدند، اما بنی امیه موفق می شدند، همانطور که خود حسین(ع) و یاران عزیزش را از صفحه روزگار برافکندند و جسم پاکشان را زیر خاک پنهان کردند، یاد آنها را هم از خاطره نسل بشر در آن روز و روزهای بعد محو کنند، در این صورت آیا این شهادت برای عالم اسلام فایده ای می داشت؟ یا اگر هم برای آن روز یک اثری می گذاشت، آیا این خاطره در تاریخ، برای نسل های بعد، برای گرفتاری ها و سیاهی ها و تاریکی ها و یزیدی های دوران آیندة تاریخ هم اثری روشنگر و افشا کننده می داشت؟ اگر حسین(ع) شهید می شد، اما مردم آن روز و مردم نسل های بعد نمی فهمیدند که حسین(ع) شهید شده، آیا این خاطره چه اثر و چه نقشی می توانست در رشد و سازندگی و هدایت و برانگیزانندگی ملت ها و اجتماعات و تاریخ بگذارد؟ بله هیچ اثری نداشت.

اربعین روزی است که برافراشته شدن پرچم پیام شهادت کربلا در آن روز آغاز شد و روز بازماندگان شهداست. حالا چه در اربعین اول، خانواده امام حسین(ع) به کربلا آمده باشند و چه نیامده باشند.

  • بنت الهدی حیدری
  • بنت الهدی حیدری
  • بنت الهدی حیدری

امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب، پایه تشکیلاتی را در ایران بنا نهاد تا از این نهال تازه رشد یافته حفاظت کند تا به درختی تنومند تبدیل گردد. اما شیعه و اسلام در مزرهای جغرافیایی نمی کنجد و از آن جا که موضوع عقیده ربطی به مرز و قبیله و زبان ندارد، امام(ره) در فکر ایجاد بسیج جهانی امت اسلام بود و این مسئله به عنوان استراتژی نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر پایه ی اعتقاد به مهدویت و بسط عدالت واقعی در کل جهان بنا شده است توسط آن پیر روشن ضمیر و جانشین به حق او رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم گردیده است.

  • بنت الهدی حیدری

هشتمین روز آبان ماه، سالروز شهادت اسوه دانش آموزان انقلاب اسلامی، شهید «محمد حسین فهمیده» به عنوان «روز بسیج دانش آموزی» تعیین شده است. همچنین به منظور جذب، آموزش و سازمان دهی دانش آموزان مدارس کشور و ایجاد آمادگی دفاعی همه جانبه از انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ تفکر بسیجی، نهادی به نام «سازمان بسیج دانش آموزی» توسط نیروی مقاومت بسیج سپاه، با هماهنگی و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل گردید.

  • بنت الهدی حیدری